Liceul agricol din Sibiu a fost reprenzentat la Targul agricol din Paris!

Experința noastră la acest concurs a început când liceul nostru a primit un e-mail prin care un reprezentant al Ministerului Agriculturii Franceze invita doi elevi sa reprezinte Colegiul Agricol ” D. P. Barcianu” Sibiu la Salonul International de Agricultura de la Paris. Invitatia a venit in urma unei stranse colaborari dintre doamna Beza Minodora, profesor de limba franceza si dl. Pierre Guiol de la Lectoratul francez al ULBS care, in semestrul I al acestui an scolar a insotit delegatia Ambasadei Frantei (doamna Caroline Bascoul si dl. Paul Menard) la liceul nostru.

Am avut norocul de a fi selectați de doamna profesoara Cristina Sima și doamna profesoară Minodora Beza, pentru cunoștiințele în limba franceză și modul de abordare al animalelor.
După o pregătire intensă împreună cu domnul profesor Ioan Agîrbicean și domnul director al liceului, Popescu Muguraș, am plecat spre Paris.

Ajunși acolo, ne-am cazat la Centrul Kellerman, după care am ales să facem o plimbare și să vizităm câteva obiective turistice din Paris. A doua zi a început cu plecarea spre parcul de expoziții de la Porte de Versailles, unde a avut loc o expoziție bazată pe agricutură și creșterea animalelor. Alexandru Cazan a fost selectat să participe la discuție cu alți trei concurenți ( La Table Ronde), în care era întrebat ce obiective are pentru venirea la acel concurs. Am luat parte la o demonstrație despre procesul de bonitare al animalelor, după care am vizitat salonul de expoziții. A treia zi, dimineața, a avut loc concursul, pentru care am avut multe emoții, dar am trecut cu brio peste toate. După desfășurarea concursului, a avut loc premierea, unde am fost anunțați că ne-am calificat pe locul 30, respectiv 27. După premiere, am mai făcut o scurtă plimbare prin Paris, împreună cu Paul Menard, reprezentantul Ministerului de Agricultură din Franța, după care am mers spre aeroport, pentru a ne întoarce în România.

Am fost impresionați de grandoarea expoziției și de modul în care aceasta se desfășoară, dar și de frumusețea Parisului. Ne-a plăcut modul în care francezii sunt interesați de agricultură și ce metode folosesc pentru a face ca aceasta sa fie o activitate plăcută, și în același timp o sursă de venit.

Felul în care aceștia abordează agricultura este unul total diferit de cel al româniei, deoarece aceștia încep încă de la vârste fragede să învețe despre agricultură și ramurile ei. Ne-a plăcut și modul de întreținere al animalelor, și grija pe care stăpânii o oferă acestora, pentru a avea o producție cât mai bună. Sperăm că într-o zi va ajunge și România, la standarde înalte precum Franța și alte țări ale Uniunii Europene.

A fost o experiență extraordinară, din care am avut foarte multe de învățat.

Ce diaporama nécessite JavaScript.

Alexandru Cazan și Andreea Ardelean

Laisser un commentaire

