Resurse de învatamant pentru departamentul de franceza

Predaţi sau studiaţi într-un departament de franceză din cadrul universităţii şi căutaţi resurse online pentru a vă îmbunătăţi modalităţile de predare sau pentru vă  însuşi cunoştinţe din domeniile limbii, literaturii, culturii şi didacticii?

V-ar plăcea să participaţi la un proiect pentru predarea la distanţă a limbii franceze în colaborare cu profesori şi studenţi din alte ţări?

V-aţi plictisit să corectaţi mereu aceleaşi greşeli şi doriţi să  îmbunătăţiţi nivelul grupurilor dumneavoastră? Doriţi să participaţi la un proiect interactiv despre inteligibilitate mutuală? Doriţi să vă sensibilizaţi sau să-i sensibilizaţi pe studenţii dumneavoastră la utilizarea  Tehnologiilor de Informare şi Comunicare pentru Educaţie (TICE) în ora de Franceză ca limbă străină redactând în colaborare cu alţi parteneri scenarii pedagogice la distanţă? Doriţi să va publicaţi online lucrarile dumneavoastră şi ale studenţilor dumneavoastră (teze de doctorat, conţinutul cursurilor, texte de la conferinţe sau comunicări)?

Vizitaţi pagina de Resurse comune (www.aidenligne-francais-universite.auf.org) a Agenţiei universitare a Francofoniei (AUF) (www.auf.org) şi participaţi la activităţile propuse! Situl este alcătui din 5 părţi :

–       un spaţiu Resurse online

–       un spaţiu Susţinerea predării francezei la universitate

–       un spaţiu Susţinerea abordărilor didactice bi- sau plurilingve

–       un spaţiu Susţinerea formărilor în TICE în didactica limbilor

–       un spaţiu Susţinerea publicaţiilor

Veţi găsi mai jos numele fiecărei activităţi, o scurtă descriere precum şi elementele care alcătuiesc dispozitivele respective.

***

I – Ghidul resurselor online

Spaţiul Resurse online (www.aidenligne-francais-universite.auf.org) vă pune la dispoziţie Ghidul resurselor online (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_grel) în care veţi găsi peste 1000 de resurse, site-uri sau pagini, clasate in funcţie de materie sau teme.

Cu ajutorul meniului orizontal, selecţionaţi disciplina și subdisciplina care vă interesează.
Site-urile sunt clasate pe două categorii : resursele brute (site-uri de tip informativ, făra activităţi sau enunţuri) şi resurse didactice (site-uri care propun exerciţii, activităţi sau scenarii pedagogice cu obiective precise de învăţare şi care exersează competenţe precise).

Selecţionaţi resursa care vă interesează în funcţie de publicul ţintă şi de competenţele vizate.

Faceţi click pe linkul de mai jos de imaginea-captură a site-ului. Linkul se deschide într-o nouă filă în aceeași fereastră.


La nevoie, consultaţi Grila de lectură interactiva a fişelor (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?rubrique192) şi Glosarul ghidului (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article328).

Puteţi de asemenea să utilizaţi motorul de căutare al site-ului aflat în colţul din dreapta sus pentru a efectua căutări pe cuvinte-cheie.

Doriţi  să propuneţi o resursă online ? Completaţi formularul (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1028).

***

II – Franceza pe prima pagină

Predaţi franceza sau didactica şi căutaţi să încurajaţi schimburile autentice?  Doriţi să-i implicaţi pe studenţii dumneavoastră într-un proiect de colaborare pentru predarea şi învăţarea limbii franceze ? Spaţiul Susţinerea predării francezei la universitate vă propune dispozitivul « Franceza pe prima pagină » (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_appui_ens_fr)  care constă în a pune în legătură, într-un cadru de producţie pedagogică definită de un profesor, grupuri de studenţi care învaţă franceza  cu grupuri de studenţi viitori profesori de franceză.

În spaţiul Susţinerea predării francezei la universitate veţi găsi toate elementele care compun dispozitivul, statutul des participanţilor şi rolurile lor, modul de utilizare, particularităţile educative, modalităţile didactice precum şi modurile de comunicare posibile.

Schimburile produse pot de asemenea să alimenteze corpusul pentru cercetarea în didactică.

Doriţi să participați la acest proiect cu grupa dumneavoastră de studenți? Completați formularul de înscriere (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1042).

***

III – Franceza pe măsură

Sunteţi profesor într-un departament de francezǎ sau într-un centru de limbi şi doriţi sǎ imbunătăţiţi nivelul grupelor dumneavoastrǎ cu ajutorul corectǎrii contextuale ale greşelilor de limbǎ făcute în mod frecvent de cǎtre studenţii dumneavoastrǎ? Rubrica  Susţinerea învǎţǎrii francezei la universitate vǎ propune dispozitivul « Franceza pe masurǎ» (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_fr_sur_mesure).  Acesta vǎ oferǎ programe educative ale căror conţinuturi şi nivele le veţi stabili in funcţie de nevoile speciale ale fiecărui grup, putand integra în acelaşi timp si variante regionale.

La rubrica Susţinerea invǎţǎrii francezei la universitate veţi găsi prezentarea proiectului, formularul de înscriere şi modalitaţile posibile de comunicare.

Doriţi să participaţi la acest proiect  alături de grupul dumneavoastră de studenţi? Completaţi formularul de înscriere (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1155).

***

IV – Antrenament în intercomprehensiune (Galanet si Galapro)

Predaţi la universitate în cadrul unui departament de franceză sau a unui centru de limbi si v-ar plăcea să participaţi la un proiect interactiv despre intercomprehensiune? Rubrica Susţinerea abordarii didactice bi-plurilingvistice prezintă dispozitivul Antrenament în intercomprehensiune (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_galpro_galnet), cu platformele de formare la distanţă Galanet (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1147) şi Galapro (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1148) ce permit vorbitorilor de limbi romanice să se formeze în intercomprehensiune ori să o puna in practică. Schimburile se bazează pe activitaţi de comunicare electronică în mai multe limbi în care fiecare înţelege limba celuilalt şi se exprimă în limba sau limbile romane pe care le stăpaneşte parţial sau perfect.

La rubrica Susţinerea abordării didactice bi-plurilingvistice veţi găsi platformele Galanet si Galapro, formularul de înscriere şi modalităţile de comunicare posibile.

Doriţi să participati la acest proiect? Completaţi formularul de înscriere (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1146).

***

V – Formare in Tandem în TICE-FLE (FORTTICE)

Predaţi sau v-ar placea ca studenţii dumneavoastră sau dumneavoastră însivă să cunoasteţi mai multe în legatură cu utilizarea TICE la clasa de FLE? Rubrica  Susţinerea formarii în TICE în didactica limbilor propune dispozitivul « Formare în Tandem în TICE-FLE (FORTTICE) (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_forttice). Aceasta are ca obiectiv sensibilizarea profesorilor şi studenţilor în utilizarea TICE-urilor la clasele de FLE încurajandu-i să conceapă împreună scenarii pedagogice la distanţă. Proiectul e susţinut de două principii: concilierea formarii iniţiale şi continue şi învăţarea prin exerciţiu.

La rubrica Susţinerea formării în TICE în didactica limbilor veţi găsi obiectivele proiectului, condiţiile de participare, calendarul proiectului, formularul de înscriere şi modalităţile de comunicare posibile.

Doriţi să participaţi la acest proiect  alături de grupul dumneavoastră de studenţi? Completaţi formularul de înscriere (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1217).

***

VI – Lucrările profesorilor

Rubrica Ajutor în lucrari (lucrarile profesorilor, www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?page=sommaire_espace_enseig)  pune la dispoziţia profesorilor, cercetătorilor care doresc să publice on-line documente fără drept de autor, dar ale căror autori sunt, sau care aparţin studenţilor, cercetătorilor lor. Poate fi vorba de documente finalizate (lucrări de master, teze de doctorat, conţinuturi de curs, texte prezentate la conferinţe sau comunicări) sau de arhive deschise (articole sau capitole ale unor lucrări în curs de elaborare).

Documentele trimise sunt clasate pe tipuri (conferinţă, comunicare, curs, teză;..) şi tematici : cultură, limbă, literatură. Astfel întreaga comunitate ştiinţifică va avea acces la ele.

Documentul va fi însoţit de o scurtă prezentare. Pentru a-l descărca şi consulta liber, dati click pe iconiţa documentului.

Doriţi să propuneţi o publicare? Completaţi formularul (www.aidenligne-francais-universite.auf.org/spip.php?article1062).

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s